Min tredje vecka!

Snart har jag vart här en månad! Tiden går sjukt fort, fattar det knappt... Vädret här tvärvände och blev asdåligt, är ganska kallt och regnar en del :( man vet aldrig hur man ska klä sig! Min vecka har iaf ungefär sett ut följande:
Måndag hände inte så mkt, lämnade Sarah, slappade i sängen och kollade på GG. Hämtade henne 15.20 och minns inte vad vi gjorde hehe... Tisdag var jag ledig, minns inte vad jag jorde på dagen dock... Men på kvällen pkte jag till Peterborough och träffade Daria(Polen) och Lisa K(Tyskland) och vi gick till en bar/resturang där vi beställde dricka och efterrätt. Jag köpte en sundaeglass med varma browniebitar, chokladsås och grädde, yummi!!! Vid 21 tiden gick vi ut och kollade om vi kunde hitta nån klubb men allt var stängt, vad vi istället hittade var en bowlinghall så vi körde en omgång och måste säga att dom båda var inte speciellt duktiga haha, fick känna mig bra för en gång skull! Efter det gick vi med Lisa till busstationen sen hem till Daria. På morgonen väckte Daria mig vid 7 eftersom vi var tvungna att ta lilla Matilda till dagis. Då vi kom tillbaka gjorde vi frulle och såg filmen "The knot" som är en brittisk komedi om ett par som ska gifta sig. Vi traskade sedan in till stan och strosade runt, Daria fick ett skumt sms av sin värdpappa om en Maria som tydligen var trevlig, visade sig att smset handlade om en au pair och var menat till värdmamman. Tyvärr så trivdes inte familjen eller Daria med varandra så idag flyttade hon till en ny familj :( Åkte hem vid 15 tiden och chillade lite då jag kom hem.
 
Torsdag hände inte så mkt, Sarah var med Ellie efter skolan så dom skötte sig själv större delen av tiden. Tog en promenad på kvällen, gick lite vilse men hittade hem tillslut! Fredagdag inget speciellt, på kvällen cyklade jag in till centrum och träffade Cristina som är en spansk au pair i Huntingdon. Hon är väldigt trevlig men hon har lite svårt med engelskan, blir nog bättre. Vi gick till en pub vid namn Cromwell's som på kvällen blev till en nattklubb upptäckte vi haha! Vi bröt upp vid halv tolv och drog oss hemåt. Var kallt och regnade rätt mkt så var inte kul att cykla hem!! har varken lyse, pakethållare eller korg på min cykel :( knappt så bromsarna funkar, vilket jag bör ta tag i snart!
 
I lördags klev jag upp vid halv nio, frulle sen cykla med Sarah till hennes trampolingrej. Var där 2 h sen for vi till stan och käkade varsin macka på Costa. Lite shopping(nödvändiga saker!) sen hem, förbi Emma, vars döttrar skulle köpa en hamster så Sarah stannade där till kl 18. Sen käkade vi köttbullar och spaghetti. Jo kom hem vid 20.30 och då fick jag skynda mig att cykla till centrum där Pernilla väntade på mig. Vi försökte hitta ett ställe att prata på men överallt spelades hög musik så vi gick till Cromwells. Vid 22 tiden kom Cristina och hängde med oss. Vi dansade och hade kul och gick sedan hem då de stängde vid 2. Var iskallt ute! Pernilla sov hos mig eftersom sista bussen till Cambridge går vid 23... På en lördag, asså hallå :( Idag vaknade jag typ halv elva, väckte Pernilla, käkade och sen gick hon för att ta bussen. Jag och Sarah fyllde diskmaskinen(normalt handdiskar vi allt) och ritade lite. Vid halv tre åt vi varsin macka och cyklade sedan till bion för att se One Direction filmen haha... Väl hemma fick jag tjata på Sarah att plocka ur diskmaskinen medan jag fixade middag, den blev tillslut urplockad iaf. Jo kom hem då middagen va klar så vi käkade hon berättade att Emma(som jag städar hos) ska ha inflyttningsfest på lördag och att jag gärna fick komma, hon tycker tydligen om mig mycket fick jag höra! Även hon tyckte att min engelska var väldigt bra :) I veckan jobbar jag endast mån,tis från 15,16-22 sen är jag ledig ons-sön :D på tors ska vi ev åka till IKEA!!
 
Köpte rosa hårkalk för att testa dipdye, syns inte jättemycket men..
Fick lite ändringar i mitt rum också, tyvärr var gubben som tapetserade lite slarvig:/
Fint hus i Brampton!
 
Godnatt!
 


Kommentarer
Postat av: Louise

Är Sarah One Direction-fan eller? ;) Klok unge, hehe! var filmen bra? Jag har tänkt se den men har inte blivit av än!
Det där huset i Brampton var ju hur fint och gulligt som helst!:)

2013-09-19 @ 22:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: