Hejsan!

Haha I knew this would happen! Att jag skulle komma av mig med bloggandet... Men men bättre sent än aldrig! Förra veckan var jag ledig ons-sön och ons, tors var jag mest hemma och strosade runt, åkte till gymmet och testade Fitness Pilates, var ganska svårt då jag aldrig prövat pilates förut men gjorde mitt bästa hah, dagen efter var jag på zumba och då gick det lite bättre ;) På fredagen kom Lisa K(Peterborough) till Huntingdon och vi tog bussen till Cambridge, vi kom dit lite sent(ca 15) och hann därför inte göra så himla mycket men vi hade trevligt iaf! Vi åkte hem vid 21 tiden och gick därefter hem till mig och sov där. Hon vaknade vid 10 och jag vid 11, sa att nästa gång får du väcka mig! Vi käkade och kollade sen i lite England böcker eftersom vi båda är väldigt resesugna :) Vid ett, två tiden tog vi tåget till Peterborough, var asvarmt ute! Var en italiensk festival i stan så vi gick runt och kollade lite och smakade på nå kakor, var supergott! Vid 17 tiden åkte vi hem till hennes place och käkade och bakade sedan en kaka som hon brukar göra hemma i Tyskland, nått gick fel så kakan smakade typ ingenting... Jag ryckte in och slängde ihop en kladdkaka istället, blev succé ;)
 
När kakan va klar tog vi deras hund, Harley, en grand danois som var väldigt väluppfostrad, på en promenad. Lisa hade tidigare under veckan pratat om en utomhusbio som skulle va nära henne så vi gick dit och kollade vad det var. Filmen var Life of Pi och var ganska mycket folk(såg inte jättebra för det va mörkt). Vi stannade en stund men gick sedan tillbaka eftersom vi trodde att jag skulle hem men fick senare ett sms av Jo att Ikea resan blivit framflyttad! Så sov över hos Lisa. Hon vaknade 9 och jag halv 12!! Hon väckte mig inte :( När vi väl va påklädda och mätta åkte vi till centrum, även denna dag var sommaren tillbaka, och gick runt lite. Jag hade ont i huvudet så vid 15 åkte jag hem.
Hände inte så mkt mer den dagen!
 
På måndag lämnade jag Sarah på skolan, gick hem och diskade och strök kläder och tittade sedan lite på en serie. Därefter pallrade jag mig till gymmet för min andra introduktion. Den första hade jag efter zumban på torsdagen och då fick jag fylla i ett papper om typ tidigare träning, mina mål med träningen, vikt, längd och massa annat, väldigt avancerat! De tog t.o.m mitt blodtryck haha! Därefter påbörjade vi ett program som vi avslutade nu i måndags. Killen som va med mig på måndagen pratade typ asfort så hörde nästan aldrig vad han sa men ville inte verka dum så såg glad ut och svarade ja :] Cyklade tillbaka hem efter det och gjorde lunch, minns inte vad jag gjorde sen men hämtade Sarah och vi lekte affär.
 
Tisdag: lämnade Sarah, hem och diska och cilla sen iväg för att möta Lisa B och Cristina på gymmet för lite simning! Hemma igen vid 13.30, lunch, promenad i sommarvädret(hehe) och sen hämta Sarah. Fixade en macka till henne och sen pratade vi lite innan hon blev hämtad av sina Brownies kompisar för ett besök på Hotel Chocolates fabrik. Är tydligen en rätt känd butik som finns över hela världen och fabriken ligger i Huntingdon :) och Jo berättade att de har en liten shop där de säljer trasiga chokladbitar osv för billigt ohohhoo :D:D Anyway, efter en smått spontan planering blev det så att jag fick skjuts av Jo till Lisa B för att sen åka med henne till St Neots och träffa au pairen Natalia från Polen. Vi satt och snackade på en pub och jag tog sedan 22.46 tåget hem igen, tar bara typ 10 min :)
 
Idag lämnade jag Sarah och skyndade mig iväg till gymmet för att testa Bokwa Fitness, åhh va skitkul!!! är typ en mix mellan zumba, streetdance och aerobics. Var väldigt svettigt! Stannade kvar till passet efter som heter Thigh Burners och fokuserar på mage, rumpa och lår. Vi gjorde några riktigt smärtsamma övningar för rumpan haha, får se om det känns imorgon..... Cyklade sen in till stan där jag stötte på Cristina och vi båda skulle till Boots(apotek) så vi följdes åt. Gick även på Poundland en sväng och hittade toastpåsar haha! är typ påsar man kan stoppa en dubbelmacka i och sedan i brödrosten så att de blir toastade med pålägget på, funkade riktigt bra! åt då jag kom hem, sen diska, sen prata med Matilda om London fre-lör sen hämta Sarah. Vi åkte en sväng in till stan eftersom Jo skulle på nått möte och passade på att gå på bibblan, jag råkade låna 9 böcker... hehe tror jag klarar mig ett tag nu! Imorgon ska jag städa hos Emma och sen har jag ansvar för Sarah hela kvällen eftersom Jo jobbar sent. På fredag blire LODNONNONONONO :D Med Matilda, Lisa K och en till tysk som heter Eyleen :) Mer om det i nästa inlägg, stay tuned~
 
Hinchingbrooke park ovan!
Nya favoritresturangen: Prezzo!
Starbucks personal testar raggningsmetoder...
Annorlunda klocka i Cambridge.
Bio.
 


Kommentarer
Postat av: Signe

Hej, modigt att flytta utomlands:) Vad roligt att du verkar trivas och att allt går bra. Nu kommer väl mamsen din snart och hälsar på dig?
Hälsningar från Uppsala!

2013-09-28 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: