Fina vänner på besök!

I onsdagkväll så landade Alma och Jessica på London stansted för några dagar i England. Jag joinade dom i torsdag vid lunchtid då vi möttes upp vid ett fik/resturang som heter Speedy's där tydligen Sherlock Holmes spelats in. Vi köpte varsin wrap och åkte sedan till Oxford Circus för lite shopping osv. Vi besökte Victoria's secret, Hamley's och en matbutik som heter Whole Foods, där säljer de massa ekologiska produkter och lite nyttigare snacks så var himla kul att gå runt där! Vi tog en fika och gick sedan till teatern Donmare där skådisen Tom Hiddleton(?) spelade och ibland brukar han tydligen komma ut och skriva autografer men inte ikväll. Vi fick däremot se nån som jag inte minns namnet på men han spelar Mycroft i Thor, kände igen honom! Efter det åkte vi tillbaka till hostelet och sedan ut igen för att käka på Prezzo och göra lite mer kändisspaning. Förhoppningen var att se Rupert Grint men vi fick istället se Ben Whitshaw som spelar huvudrollen i filmen "Parfymen". Tydligen så var även Colin Morgan aka Merlin med i teatern men tyvärr missade vi honom. Vi traskade sedan tillbaka mot Oxford Circus för att åka tunnelbana men pga strejken som har vart här bland tunnelbanepersonalen så var den stängd... Som tur var hittade vi en buss som tog oss tillbaka. Vi bodde på hostelet The Londonears och är väl inte direkt nått jag skulle rekommendera men kostade ca £10 så vill man ha nått billigt är det väl dugligt.
 
Dagen därpå började vi dagen med att besöka Baker Street och Sherlock Holmes butiken. Som ni nog förstår eller vet så är Alma och Jessica stora fan av Sherlock haha! Vi tog sedan tuben till Camden Town och spanade in marknaden och köpte lunch som var galet god! Jag och Jessica köpte varsin wrap med kyckling och nått annat kött som var supermört plus sallad och yoghurtsås, yum! fanns galet mycket olika maträtter att välja på då stånden sålde mat från olika länder men man fick provsmaka på allt och det ena var godare än det andra :) Jag köpte även några havregrynskakor som var asgoda så får se om jag kan baka nått liknande kanske ;) Efter lunchen gick vi runt lite till och åkte sedan till Oxford circus för lite shopping. Jag köpte ett par nya träningsskor från Nike och Jessica ett par skor från New Look. Vi besökte även Whole Foods igen och åkte sedan och hämtade våra väskor och sedan till King's Cross för att åka till Huntingdon. Vi var hemma i huset vid 20.30 och gick till coop för att köpa lite snacks och sedan hade vi filmkväll :)
 
Lördag var vi klara vid 09.30 och begav oss mot busstationen men lite fotostopp längst vägen. Vid kl 12 var vi framme i Cambridge och började med att gå i "den fula delen" som jag säger, där bla Primark ligger. Efter det traskade vi till Costa för en fikapaus med chai latte, kaffe och mackor och letade sedan reda på butiken Cambridge Satchel som Jessica tjatade om ;) Efter besöket på den vandrade vi runt lite på ställen där inte ens jag vart och såg nya vinklar på fina byggnader. Tydligen så finns det en fudge shop i Cambridge som vi hamnade på och där fick vi se hur de tillverkade fudgen och sedan provsmaka!! Smaklökarna sjöng för full hals!! Jag kunde inte låta bli att köpa en bit, kostade dock en del men det var det värt det ;) Dit går jag definitivt igen :D Därefter gick vi vidare till puben The Mill och käkade middag innan vi traskade tillbaka för att åka buss hem. Väl hemma i huset blev det även denna kväll en filmkväll med godsaker men slutade med att både jag och Jessica somnade i soffan haha.
 
På söndagen(igår) vaknade vi kring 10 och tog en långsam morgon följt av en promenad i byn och lite shopping på butiken Frosts som finns i Brampton. De säljer trädgårdsgrejer, presenter, böcker mm. Jessica och Alma köpte ett tack kort, fudge och en blomma till Jo och Sarah som tack för att de fick stanna och det uppskattades mycket :) vid tre tiden kom taxin och plockade upp mina kära vänner och det blev ett hastigt hejdå.

Har vart jätteskoj att ha er på besök(om ni läser detta) och hoppas att fler vågar hälsa på, ni är såååå välkomna!!! :D
 
BILDBOOM! (Almas bilder)
 
trappen på Victoria's secret
Mycroft skådisen
Ful mössa som vi hittade, seriöst vem köper en sån där?!
hhaahahh
Ingen av oss fattade den där skylten så om ni fattar, förklara för mig!!
Mina nya dojor :D
Alma sa hejdå till sina skor och hej till sina nya!
 
 


Kommentarer
Postat av: Carro

Åh så fina tröjor! Minions<3 vart fanns dom?
Köpte ni inget på VS? ;) bäst ju!


Svar: Camden Market ;) jo både jag och Jessica har ju varsin påse på en bild ;)
Sofie

2014-02-10 @ 22:45:33
Postat av: Jessica

Åååh! Vad kul vi hade det <3 måste komma tillbaka!

2014-02-11 @ 09:30:14
URL: http://thediaryofjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: