Min helg+onsdag

Hejhej!
Förra onsdagen så träffade jag en ny au pair från Italien som heter Martina och bor i St Neots. Hon tog tåget hit vid kl 18 och vi gick till George Hotel och tog en fika. Hon var väldigt pratglad och mycket äldre än vad jag trodde! I år ska hon fylla 30 men jag trodde att hon va typ 23 haha...
 
Fredag: Klev upp extra tidigt idag för att åka till London och Be Fit Health and Fitness Festival!! Eventet tog plats i en byggnad som heter Old Billingsgate och ligger vid Themsen med utsikt över Tower Bridge. Kom dit vid 09.40 och då var det redan lite folk som stod i kö. Fanns två köer och jag sällde mig i den som va lite längre för antog att det inte va VIP kön men jag hade fel! Så efter ca 10,15 min väntan och portarna öppnades för VIP kön fick jag lunka över till den andra, den va inte så lång men ändå haha... Väl därinne fanns det en massa coola träningskläder, prylar och mat/dryck att pröva och köpa. Vid ett ställe var det en sidplanktävling och jag blev övertalad att delta. Dock gjorde jag misstaget att använda mig av vänster arm då jag vet att jag är starkare i höger men det kom jag inte på förrän senare haha... Fick iaf tiden 2.28 min, helt ok! Gick runt och kikade på det mesta innan jag letade reda på Reebooks studio där jag planerat att testa Sh'bam. Har hört om det förr men aldrig prövat. Var väldigt kul och mycket bra musik :D sh'bam är dans till r'n'b, house och nått mer som jag inte minns :P Efter det körde jag The body som var ett högintensivt program för hela kroppen, sjukt jobbigt! Därefter tog jag lunch och tillbaka till studion för att köra Bokwa(<3). Stämningen va topp och var sjukt skoj som vanligt fast väldigt trångt. Kände mig lite duktig eftersom jag va en av de få som kört det förr och visste stegen innan ;) Efter passet bytte jag om och kollade lite mer bland stånden innan jag begav mig tillbaka hemåt. Var en väldigt kul dag :D
 
Lördag: Klev upp i lagom tid för att hinna packa och förbereda mig inför Lisa Bs hejdå lunch. Fick skjuts av Sarah's pappa till tågstationen och tog tåget till St Neots där jag blev hämtad av Irena och Natalia. Väl hos Lisa gjorde jag klart min banoffee paj och sedan åt vi lunch. Lisa hade fixat Schnitzel med nå potatisgrejer och en tjej som heter Federica(Fedi) hade gjort en fransk paj som kallas Kiesch. På plats var även Verena, en tysk au pair. Maten var väldigt god och min paj blev oerhört populär! Alla älskade den och ville ha receptet direkt. Efter vi käkat gick vi ut och njöt av det fina vädret(sol och ca 18 grader), hoppade studsmatta och tog bilder. Vid halv fyra var Irena och Natalia tvungna att dra och vi som var kvar åkte in till St Neots och besökte New Look samt lämnade Fedi på tågstationen. Därefter visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på så vi blev sittandes och pratade i Verenas bil ca en timme haha! Tillslut åkte vi till Natalias hus där hon och Irena var och berättade om vad vi tänkt ut inför kvällen. Tanken var från början att vi skulle gått ut men Lisa ändrade sig och insåg att hon nog hellre ville umgås och prata sista kvällen så vi åkte till Tesco och handlade pizza, chips, kakor, glass och vindruvor och hade en mysig filmkväll hos Natalia istället! Kom hem rätt så sent och somnade nog inte förrän 2.. På söndagen hade Sarah en trampolintävling i Cambridge och jag hade bestämt mig att följa med så fick lov att stiga upp strax efter 7 hehe. Var första gången jag var på en av hennes tävlingar och man kunde lätt se vilka som var väldigt duktiga och vilka som nog skulle behöva lite mer träning! Fattade dock inte alls poängsättningen,.. Sarah kom på 9e plats av 13, bättre än förra gången då hon kom sist. Efter tävlingen släppte de av mig i Cambridge och jag smsade runt till lite vänner och fick tillslut tag på Irena som också var där så vi slog följe resten av dagen. Blev lite shopping(ovanligt) och frozen yoghurt! Då vi vid 17 skulle börja bege oss hem så kollade vi bussar och enligt tidtabellen skulle det finnas en sista buss till Huntingdon men enligt "tv tabellen" så gick den bara till St Ives(staden innan Huntingdon) så jag fick hoppa på Irenas buss till St Neots och ta tåget därifrån! Kom iaf hem så småningom :) Bra avslut på veckan! Nu taggar jag den kommande helgen då det blir födelsedagsfirande men vänner och ev Cambridge igen :D
 
Tjusig utsikt!
Allt detta fick jag med mig hem!!
Nya träningstajts - Love them!
Vår shopping på Tesco hehe
Yummie!
Cambridge är en väldigt vacker stad!!
Måste gå tillbaka hit!!
Söta Irena!
Bild på Sarah och Tuscan från vår senaste promenad!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: