Hästar och bio

Hejhej! Igår klev jag upp ca 06.50 eftersom vi skulle iväg till en välgörenhetsritt som Jo skulle delta. Vi åkte först till hennes kompis Nerys som har två fd racinghästar, Pippa och Victor, väldigt fina! Har jag tur så kanske jag får rida någon av dom en dag :) Vi lastade iaf in hästarna i trailern och Victor såg trailern nästan direkt då de kom från hagen och blev helt till sig och kunde inte stå still haha. Då allt var packat begav vi oss mot Newmarket. Vi anlände vid National Stud lite utanför stadskärnan och var flera hundra hästar i olika färger och former, fick mig verkligen på ridhumör!! Ryttarna förberedde sig och gav sig sedan iväg. Jag och Sarah vandrade in till centrum, tog ca 20-30 min och väl där mötte vi Suss, en svensk au pair som tyvärr bestämt sig för att åka hem till Sverige igen så det var nog första och sista gången vi möttes men trevlig var hon iaf. Vi gick och satte oss på ett gräsfält där vi visste att ryttarna skulle passera och fikade. Jo och Nerys kom ridande efter ca 30 min väntan och efter det begav vi oss tillbaka mot startpunkten. Vi tänkte vara smarta och ta en annan väg tillbaka, började bra men ett tag där visste vi inte riktigt vart vi var men som tur var såg vi några galopperande hästar så vi följde efter dom. Fick även lära mig att det vi i Sverige kallar galopp heter "Canter" här och full galopp kallas "Galop" på engelska. Har alltid trott att "Galop" var engelska ordet för galoppera men aja, nu vet jag det! När vi väl kom tillbaka var hästarna lastade och efter en liten vilopaus åkte vi hemåt. Vi var hemma i huset igen vid 15.30, bytte snabbt om och gick sedan till "Muga Party" som höll till vid lekfältet i Brampton. Fråga mig inte varför det kallas så hah... Var lite folk där, nått band som spelade, bla några låtar vi spelat på orkestern, en glassbil och nån mat/kak försäljare. Partyt hade hållt på sedan två tiden så kan ha vart lite mer grejer tidigare. Jag fick iaf träffa Jos vän Emma, vars hus jag nog kommer städa senare(money<3), hon var trevlig precis som alla andra britter. Vi stannade nån timme och traskade sedan hem igen, åt middag, strykte lite kläder och diskade, sen chill!
 
Idag åkte Sarah till en kompis på morgonen så jag har vart ensam större delen av dagen. Klev upp vid tio, käkade och bytte om, diskade och strök kläder. Fattar inte varför dom stryker så mycket i detta land, jag stryker typ aldrig mina kläder... Vid ett tiden cyklade jag till Huntingdon och gick runt lite på stan och bibblan. Köpte en liten väska för resedokument och pass och lite snacks på poundland hehe. En av mina nya favoritbutiker är New Look, massa fina kläder och skor för väldigt bra priser! Höll mig dock ifrån att köpa nått idag eftersom jag inte ska spendera alltför mkt... Kom hem vid femtiden, tog en macka och nån halvtimme senare kom Jo och Sarah. Eftersom mitt paket med deras presenter kom idag så fick dom dom och det verkade lyckat, Sarah blev väldigt glad över asken som jag gjort :D Efter middagen gick vi runt lite i byn och Jo introducerade mig för några som hon kände här och där. Vi besökte bla hennes vän Lenny som är från Venezuela så vill jag lära mig spanska är det inget problem! Hon bor bara några hus ifrån oss och har sagt hon behöver jag nått kan jag alltid komma förbi eller ringa :) Vid 19.30 kom Lisa förbi och vi lokaliserade oss till biografen i Huntingdon för att se "We're the Millers". Biosnacks på engelska biografer: karameliserade popcorn, salta popcorn, slush, läsk, varmkorv(!), nachos och godis. Jag tog med mig eget och fick använda Jos biokort så gick in gratis :D Innan filmen började hade dom launchmusik i biosalen sen började reklamen/trailerna och dom höll på typ 20,25 min! Filmen var iaf huuur rolig som helst, så se den om ni har tid och pengar, vi skrattade typ ihjäl oss! Lisa körde hem mig efter bion, ja hon har bil den lyckosten, och nu är jag här tihi!
 
 
Ska nu se en film om jag orkar... pausade den nyss och här är den pausade bilden, tyckte den var lite rolig ;) Goodnight!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: