Mammabesöket!

Hejhej! I måndags åkte mamma hem igen efter några roliga och soliga dagar :( Vi hade väldigt trevligt men jobbigt att säga hejdå igen... Våra dagar såg iaf ut som följande:
Onsdag: Jag åkte till London och Heathrow för att möta mamma sedan tog vi tuben in till London och till vårt hotell(Euro hotel). Hotellet var väldigt mysigt och väldigt tyst vilket är ovanligt för ett hotell i London :) Vi gick sedan till Pizza Express och käkade middag, väldigt goda pizzor! Efter det gick vi bara en liten sväng och sen tillbaka till hotellet och chillade. Följande dag, torsdag, gick vi till British Museum och tittade på mumifierade människor och katter. Egyptierna mumifierade även djur, och några såg väldigt roliga ut! Vi åt lunch där och åkte sedan till Hyde Park en sväng innan vi gjorde lite shopping. Vi tänkte vara smarta och käka middag på M&S då vi ändå var i närheten men det visade sig att dom inte riktigt hade samma uppfattning om vad en portion var som vi... Men vi hade inte tid att köpa någon mat eftersom vi var tvungna att skynda oss till Victoria Apollo Theathre vid 19.30. Vi trodde att man va tvungen att vara där kl 19 och skyndade oss därför väldigt mycket!!! Visade sig dock att man fick gå in till sina platser kl 19 så vi kunde andas ut igen. Vi såg Wicked och ja den var helt wicked! :D Alla var jätteduktiga på att sjunga och kläderna var helt fantastiska! Rekommenderar varmt! Efter musikalen gick vi en liten runda och tittade på big ben och london eye innan vi gick tillbaka till hotellet. På fredagen checkade vi ut men lämnade våra väskor och gick sedan till The London Museum, vi hann inte mycket mer än det och äta innan vi var tvungna att ta oss till tåget till Huntingdon. Vi anlände vid 17.30 och åkte hem till oss för att träffa familjen. Middag åt vi på puben The Black Bull här i Brampton.
Lördag tog vi bussen till Cambridge där vi shoppade, åkte båt och tittade på staden, hemma igen vid ca 22. På söndag åkte vi med Jo och Sarah till staden Saffron Walden och Audley End som är ett stort gammalt hus som är öppet för allmänheten. Tyvärr höll de på att fixa massa grejer på utsidan så kunde inte få nån fin bild på själv huset men skulle inte förvåna mig om jag åker dit igen. Vi tog en guidad tur, åt cream tea(te med scones, clotted cream och sylt) och gick runt och tittade. Efter den guidade turen öppnade himlen sig och regnet bokstavligen forsade ner!! Vi tog bilen in till Saffron Walden och åt middag på en resturang. Smakade Yorkshire Pudding för första gången och det var som ett bröd typ haha, trodde det va en gelegrej.. Hade velat gå runt och titta lite i stan men eftersom det regnade så mkt gjorde vi inte det men ska tillbaka dit!
På måndag dumpade jag Sarah på skolan och jag och mamma tog sen tåget till Heathrow. Blev lite tårar såklart men försökte att tänka på annat efter att vi lämnat varandra. På vägen tillbaka åkte jag till Sloane Square och letade reda på affären Brandy Melville som vi besökte i Italien, hittade butiken men köpte inget denna gång! Efter det åkte jag till Oxford Circus och letade reda på Beyond Retro, köpte inte heller något där men den butiken är sååå rolig att bara gå runt i! Gick sedan mot Primark med några stopp på vägen, för att lämna igen två par strumpbyxor och asså heeelt galet mycket folk! Var efter det tvungen att ta tåget hem igen. The End :)