Healthy Home Made

Bestämde mig för att göra egna lite nyttigare chokladbitar idag så cyklade till Sainsbury's och inhandlade ingredienser och sedan hem och skapa!
 
INGREDIENSER   20-30 min, kyls minst 1 h beroende på temp. Förvara svalt.
 
  • Mörk choklad - Jag använde 72 % eftersom det var det mörkaste jag kunde hitta.
  • Blandade nötter - Jag hade valnötter, mandlar, cashew och paranötter.
  • Torkad frukt - Använde aprikoser och plommon.
____________________________________________________________________________________________
 
1. Smält chokladen över vattenbunke, se till att inget vatten kommer in i bunken för då finns risken att chokladen försörs..
 
2. Hacka nötterna och frukten, jag använde nästan allt!
 
3. När chokladen är smält, häll i nötterna och frukten och rör till en blandning.
 
4. Klä en plåt med folie eller bakplåtspapper och häll smeten över plåten. Bre ut och ställ sedan ut den eller stoppa in i kyl/frys (skulle dock inte rekommendera det då annan mat kan förstöras av värmen).
 
5. Vänta i några timmar....
6. Skär chokladen i lämpliga bitar - Klart!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: