Hejdå Sverige, Hello England!

Hej hej allihopa! Nu sitter jag här i mitt nya rum i Brampton och det känns väldigt konstigt att faktiskt vara här efter alla mail och skypemöten... Kan berätta om dagen. Vaknade, åt frulle osv, pappa och Maja kom till mamma och så bar det av. Första tårarna kom då jag skulle krama katterna hejdå, not fun! Väl framme på flygplatsen hade jag för mkt bagage så fick betala en 500ing för att checka in en extra väska och lämna kvar presenterna till familjen men det ska skickas i paket och komer förhoppningsvis till veckan! Har inte sagt något till dom ännu så blir en rolig överaskning :)
 
Att säga hejdå och sedan gå ifrån Maja, mamma, pappa och John var nog det jobbigaste jag nånsin gjort! Tur att det är över nu... Flygresan till Sthlm gick utan problem och där fick jag fördriva tiden med att kolla i butikerna, käka och gråta lite mer hehe.. Planet till London gick 15.25 och var framme 16.45 så gick lite snabbare än väntat. Hamnade brevid en kvinna som ursprungligen var från USA men som bodde i Sverige och nu skulle flytta till England med sin man. Hon var väldigt nyfiken och frågade massa saker om au pair jobbet och livet i Norrland. Hon fick träna sin svenska och jag min engelska! Efter ankomst hämtade jag mina väskor och gick sedan vidare. Jo och Sarah väntade på mig och var lika glada som jag var nervös. Vi gick till bilen, som var extremt liten! Tof oss ca 1,5-2 h att komma hem och under färden så pratade vi om lite allt möjligt.
 
Huset är väldigt fint tycker jag och min säng är stor och skön :D är dock inga tavlor eller något på väggarna så är lite tomt.. Vi åt iaf lax och potatis till middag och till min förvåning fick jag veta att hon aldrig använder salt då hon lagar mat! Jag använder ju alla möjliga kryddor då jag lagar mat, hur ska detta gå haha! Imorgon ska vi ev besöka Cambridge, annars blir det väl någon annan stad/by :) Men nu ska jag sussa, är sjukt trött efter allt grinande! Min skype är föresten sofiemariahedman om ni vill snacka med mig ;) Goodnight darlings!


Kommentarer
Postat av: Elvy Hedman

Det var jobbigt se dig gå genom gaten också ska du veta. Jag satt och grät ett bra tag på Falmark. Idag har jag tagit mig samman och varit och kikat på en ny, mindre resväska. Gissa vilken färg? Orangea!

2013-08-24 @ 16:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: