First day: Cambridge!

Idag vaknade jag vid 8 men tyckte det var lite tidigt så somnade om och vaknade vid 10. Gick ner och tog frukost, var ganska tomt i kylen men hittade lite skinka och philadelphiaost som jag åt på två mackor. Vitt bröd såklart haha! Jo har sagt att vi ska gå förbi mataffären nån dag så får jag säga vad jag vill ha eftersom hon tydligen beställer mat via internet, lite nytt för mig... Tog därefter en dusch, klädde på mig och gick och pratade med Sarah som såg nån film via deras ipad. Strax därefter kom Jo hem(fick för övrigt veta att hennes fulla namn är Josephine idag!) och vi bestämde att vi skulle besöka Cambridge.
 
Efter ca 1 h busstur genom massa gulliga byar var vi på plats och vi började med att käka lunch på Pezzo(?). Jag tog en kycklingpasta som var sjuukt god och så åt vi vitlöksbröd till det! Har berättat att jag är ganska bra på att göra vitlöksbröd så nu måste jag ju bevisa det också haha... Efter lunchen gick vi till Primark och jag och Sarah fick 45 min på oss att strosa runt medan Jo gjorde lite ärenden. Jag tänker vara försiktig med att slösa massa pengar nu i början så köpte inget men Sarah hittade några fina hårgrejer. Efter det gick vi och skaffade ett engelskt simkort till mig, så vill ni ha mitt nummer får ni säga till på fejjan eller nått :) Sen gick vi och kikade en snabbis på nått av universiteten, tydligen finns det asmånga universitet och jag har hela tiden trott att det bara var ett!! Påväg till bussen köpte vi glass och jag tog smaken honeycomb caramel cup och den var skitgod så den kan jag rekommendera om ni nånsin får tillfälle att välja den smaken. Väl tillbaka i hemmet, efter en något kortare busstur och en väldigt blöt cykeltur käkade vi en enklare middag och jag pysslade på med nya numret och fick sedan håret flätat av Sarah!
 
Om vädret tillåter imorgon så ska vi besöka ett ställe som heter Audrey End och en by som heter Saffron Walden och den ska tydligen vara väldigt fin. Plan B (enligt Sarah) blir London men jag är nöjd vilket som! Här är lite bilder från dagen.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: