Skolstart

Hola, inte så mycket som hänt på sistone, Sarah har börjat skolan så nu är jag ledig större delen av dagarna! I tisdags hade Sarah besök av sin kompis Evelyn hela dagen och jag gjorde i princip ingenting.. Satt på mitt rum och höll på med telefonen, pimpade min sko, städade mitt rum och badrum. Jag stod för middagen den kvällen och gjorde lax med VB ost och rotsaker i ugn med timjan och olivolja, fick bra betyg :D På kvällen tog jag en promenad i Hinchingbrooke Park, gillar den parken! Så till alla er som kommer att besöka mig kan räkna med ett besök där!!
 
Igår hade jag picknick med Lisa i byn Buckden som är ca 15 min bort med cykel, mycket trevligt! Vi hade dock problem att hitta varandra men efter ca 20 min letande och ringande lyckades vi hitta åt varann. Vi pratade om skillnader mellan Sverige, Österrike och England och kom fram till att det inte finns speciellt mycket kända saker från Österrike haha.. Hämtade hem Sarah vid 15.20 och vi spelade monopol(junior och vanliga) men hon fuskade typ hela tiden! Till middag blev det fish'n'chips, föredrar nog hamburgare och pommes, men gott ändå. Idag lämnade jag Sarah, bytte om och cyklade till Huntingdon för att träffa Lisa(igen!). Vi strosade runt, se mina fynd på bilden. Är fortfarande osäker på klänningen men Lisa, Sarah, Jo och butiksbiträdet tyckte alla att den var väldigt snygg, vet dock inte när jag ska ha den.... Men den kostade bara ca 150 kr så ganska billigt(New Look<3). Strax efter att jag hämtat Sarah kom hennes kompis Marcio förbi, han kommer bli en riktig hunk då han blir äldre, han är sjukt söt! (John du kan va lugn, han är 8 år...). Han och Sarah skulle spela fotboll men var lite svårt då han går fotboll och vill spela enligt reglerna och hon knappt har kört det.. Gick inte så himla bra och efter en stund kom även Florence, en annan av hennes vänner förbi. Vi gick till en lekpark i närheten ett tag och sen hem och äta engelsk frukost haha! Vid middagen(ja vi åt frukost till middag) fick jag veta att jag är typ den bästa au pairen dom haft :'D värme det lilla hjärtat, och då har dom ändå haft typ 14 st före mig så VICTORY! Vi svenskar alltså ;) Imorgon ska Sarah kanske till Evelyn efter skolan och isf blir jag ledig hela dagen fram till ca 19 eftesom Jo tar Sarah till skolan innan jobbet imorgon! Vet dock inte vad jag ska göra hehe. På kvällen ska Lisa komma och kanske en till au pair som är ny i Huntingdon, Cristina heter hon och är från Spanien. Vi tänkte nog beställa pizza eller nått och kolla på film, kanske gå ut senare :) Lördag blire iaf lite tittande på hästar och sen Cambridge med Matilda och en annan svensk au pair. Until then~Auf Wiedersen
 
Var dimmigt och fuktigt imorse...
 
 


Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vad kul att de är så nöjda med dig, låter super! :D
Du verkar ha det riktigt bra därborta! :)

2013-09-08 @ 14:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: