Långpromenad och Cambridge

Fredag: Jo började 12 och jag kunde därför sova ut medan hon tog Sarah till skolan. Jag gjorde inte så mkt, strök lite kläder, bläddrade i nån tidning och chillade innan jag beslöt mig för att ta en promenad. Tanken var att promenaden skulle vara ca 30-40 min i rask takt men jag kom hem efter 2 timmar..... Hade gaaanska ont i fötterna då haha och hade dessutom varken druckit eller ätit på ca 6 timmar så var hungrig,törstig och svettig! Duschade och klädde på mig och käkade lite soppa. Vid 19 kom Sarah hem från sin kompis Evelyn och vi började pimpa hennes sko, som min som jag gjorde häromdagen. Vid 20.20 kom Lisa och egentligen skulle en till au pair kommit(från Spanien) men hon tog sig inte hit pga vägarbete.. Vi såg iaf Black Beauty(med Sarah) sen pratade vi lite innan hon åkte hem vid ett typ.
 
Lördag: klev upp vid halv elva, käkade och gjorde mig klar. Jo och Sarah åkte iväg vid tolv och nån timme senare befann jag mig på bussen mot Cambridge för att möta den svenska au pairen Pernilla som bott här i en vecka nu. Efter lite krångel lyckades vi tillslut hitta varandra. Vi shoppade lite, käkade lunch/mellanmål och gick sedan hem till henne, bytte om och tillbaka på stan igen och käkade middag. Vid 20.30 mötte vi upp Matilda och en tysk au pair som heter Eyleen vid busstationen. Dom höll på att snacka med två 18 åriga brittiska killar som var ganska roliga haha, den ena lesbade lite så var ibland svårt att höra vad han sa...Efter nån halvtimme kom vi oss iaf iväg till klubben The Regal som har fritt inträde och billig sprit(för dom som bryr sig om det ;) ). Var tre våningar och galet mycket folk! Vi pratade lite med random människor och dansade lite innan jag och Pernilla var tvungna att gå eftersom hon skulle upp och jobba men det gjorde inget för mig, kommer fler tillfällen :) Hon bor väldigt centralt den lyckosten! Jag hade köpt ett par nya skor från Primark som kanske var lite väl höga haha, fick gå i sockar hem sen för mina fötter gjorde ont! Syns inte jättebra på bilden men för er som vet vad Jeffery Campbell är så ungefär sådana skor! Vi klev upp vid halv nio idag och vid halv tio sa jag hejdå till henne och hennes familj som skulle åka iväg till nån svensk skola. Jag strosade runt lite i Cambridge och fotade och spanade, gick i några butiker när dom öppnade och åkte sedan hem vid 13.30. På hemvägen cyklade jag förbi Jo's kompis Emma, vars hus jag ska städa några timmar i veckan för lite extra pengar. Blev en kort visit innan jag sen cyklade hem och kollade på lite Gossip Girl. Nu ska jag fortsätta mitt tittande, Godnatt!
 
The Brampton Mill, en mysig pub inte alltför långt ifrån oss.
Cambridge är verkligen en vacker stad! Rekommenderar varmt ett besök dit för er som inte vart där :)
 
Har ni några frågor om mitt äventyr, au pairandet, England etc? Jag svarar mer än gärna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: