London Calling

Hejsan hoppsan!
 
Idag är det onsdag och jag har precis ätit lunch efter en morgon med massa träning! Cyklade till gymmet vid 9 för att köra Bokwa vid halv, efter det körde jag Thigh Burners och tillsist Fitness Pilates. Var lite kämpigt på slutet kan jag be att tala om då mina magmuskler(som typ inte existerar) inte ville hjälpa mig haha.. Tror inte att jag ska köra tre pass på raken igen, var lite väl mycket! Kanske om några månader då jag förhoppningsvis byggt upp lite styrka och kondis. Igår stod jag för middagen. Tänkte ge mig på något jag aldrig gjort förr nämligen marinerad kyckling, inte jätteavancerat men har varken gjort marinad eller stekt kyckling i ugn så för mig var det nytt. Jag googlade (googlar allt nuförtiden!) och hittade ett recept som bestod av olja, soja, dijon senap, peppar och vitlök. Blev riktigt lyckat! Till det kokade jag ris och stekte paprika, lök och morötter. Uppskattades :)
 
I förrgårkväll var jag på bio med Lisa B och Natalia(au pair från St Neots) och vi såg "About Time" som är en brittisk dramakomedi om en man som är ca 30 och får veta av sin pappa att männen i deras släkt kan resa i tiden. Den är väldigt sevärd tycker jag :) I söndags åkte vi till IKEA <33 Jag köpte en datakudde, tidningshållare, osthyvel, bakmått och en äggdelare. Har längtat efter en osthyvel länge! Glömde först bort det så då vi kom till bilen utbrast jag "Oh no! We forgot the cheese slicer!" så sprang in och köpte den, fanns bara en kvar! Måste vart ödet....
 
I fredags-lördags så var jag ju då i London tillsammans med Lisa K, Eyleen och Matilda. Tog tåget vid 09.30 och var framme på King's cross ca 10.20 med Lisa. Vi väntade ca 10 min sen kom Matilda och Eyleen och sedan begav vi oss mot hostelet(Restup London). Vi dumpade våra väskor och åkte sedan till Picadilly Circus och vandrade till Oxford Street för lite shopping. Vid 16.30 köpte vi mackor och satte oss i Hyde Park och käkade, därefter tillbaka och checka in på hostelet. Vi fick en lätt chock då vi såg vårt rum eftersom det var ett avlångt rum med två våningssängar. That's is. Ett smalt fönster som inte gick att öppna, delad toalett och tre duschbås. Tur att vi bara stannade en natt haha! Betalade dock bara £20 så.. Jag och Matilda bestämde oss för att duscha och upptäckte tyvärr att duscharna inte var vad vi väntat oss! Var ett bås med ett draperi i mitten och en krok på dörren, vi hängde såklart upp våra kläder där och då man slog på duschen sprutade vattnet bokstavligen överallt förutom i mitten där man stod! Jag hade inte tänkt blöta mitt hår men det var oundviktigt haha! Efter denna upptäckt bytte vi iaf om till lite partygare kläder och vid 21 tog vi tuben till Picadilly för att hitta en klubb. Ganska snabbt hittade vi ett ställe där man betalade £10 och fick gå på två klubbar. Den första hette Glace och bestod av två våningar, övervåningen var mer resturang så vi befann oss på nedre plan större delen av kvällen där det fanns två rum, ett mer som en lounge och det andra dans. Vid ett gick vi över till Picadilly Institute som var den andra och den var tre våningar. Första var dock bara några soffor och mer som en hall. Gick man upp för trappen var det ett dansgolv till höger som var smockat med folk, till vänter fanns ett annat, var dock lite konstig musik och gick man upp en våning var det ytterligare ett med nakna skyltdockor i taket(!). Klubben stängde vid tre och jag, Lisa och Eyleen kunde inte hitta Matilda! Vi letade i alla rum och gick tillslut ut och där var hon som tur var. Vi gick till pizza hut och köpte en pizza för att dela på, den var galet god! kom två killar och började snacka med oss, den ena med mig och försökte få råd om hur han skulle säga till tjejen han dejtar att han inte var redo att flytta ihop, jag förklarade flera gånger att han måste prata med henne men vet inte om det sjönk in... Eftersom tuben inte går mitt i natten letade vi reda på ett busstop och väntade på vår buss. Helt plötsligt ser jag Emelie från orkestern stå framför mig så jag knackade henne på axeln och vi pratade en stund. Alltså fatta sammanträffande! Just det busstoppet, den tiden och den dagen hamnar vi där samtidigt hahah, världen är alltbra liten! Vi var tillbaka vid halv fem och somnade som stockar allihopa. Vid 10 steg vi upp eftersom vi var tvungna att checka ut vid 11. Vi begav oss för att leta reda på chinatown och en resturang som Jo berättat om. Vi hittade den men Matilda och Eyleen hade inga kontanter så vi gick till ett annat ställe. Efter det började vi gå mot Covent Garden, blev ett stopp på bokhandeln Stanford, som bara säljer reseguider!!! Dom hade en fet vägg med böcker om bara Storbritannien, dog lite grann!! Vi gick sedan vidare men jag fastnade på Reebok eftersom jag ville köpa träningsskor. Matilda och Eyleen gick vidare och Lisa väntade med mig. Vi försökte sedan hitta dom men hamnade på ett café som sålde cupcakes, smoothies och milkshakes och vi bestämde sedan att vi skulle utforska på skiljda håll så jag och Lisa gjorde lite sightseeing och mötte sedan de andra vid fem på hostelet för att hämta våra inlåsta grejer. Jag och Lisa hade tänkt ta 17.40 tåget men tyvärr missade vi det med typ fem minuter så vi fick ta nästa och vi var inte ensamma direkt! Var knappt så vi fick plats... På kvällen hade jag och Sarah filmkväll och gick i säng vid halv elva. Imorgon ska jag träffa en svensk au pair som bor i St Ives, vilket är väldigt nära mig :D På fredag blir det Cambridge :) Det va allt för nu, byee!
 
Busy Oxford Street
Frozen yoghurt mmmmmm
Jag och min nya vän Simba!
 


Kommentarer
Postat av: Anna

Ingen victoria's secret shopping? ;)

2013-10-02 @ 21:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: