Rullar på..

Hej alla!
 
Har inte hänt nån större händelse sen sist jag skrev men berättar vad som hänt under veckan. Varje år, den 5 November(?) är det Bonfire night i England och i år var inget undantag! Jag och Lisa K drog till Cambridge och tittade, tillsammans med sisådär 20 000 andra människor(bokstavligen!), på ett 15 min långt fyrverkeri. Var väldigt fint och gratis :D På stället fanns även matförsäljning och en massa karuseller men vi hade varken kontanter eller ork att stå i kö så vi gick till närmsta cafe, vilket i detta fall var Giraffe, och åt middag. Därefter hem! Senare samma vecka(torsdag) åkte jag, Jo, Sarah och min nya australiensiska kompis Jacinta till Offord D'arcy( där Lisa B bor) för att kolla på ytterligare ett fyrverkeri och en eld. Denna gången var det inte gratis! Men vi lyckades slinka in på en familjebiljett vilket vi sparade ca £5 på :) Jag jobbade under helgen men lördagkväll kom Lisa K till mig och vi gick ut på den enda nattklubbsliknande pub som finns i Huntingdon, tyvärr var det knappt någon i vår ålder där så inga nya kompisar denna gång :( DJen var heller inge bra förutom några få låtar! Hoppas på bättre lycka nästa gång!
Hon spenderade natten hos oss och hängde med mig och Sarah under söndagen då vi bla gjorde rocky road och cyklade in till centrum.
 
På söndagkväll kom Jacinta, Lisa och hon har aldrig mötts men de kom bra överens :) Vi pratade lite och såg sedan filmen "Hanzel and Gretel", var helt okej, ingen märkvärdig film direkt... Jag och Lisa gick med Jacinta till hennes hus och hennes hus visade sig vara ett hus som jag postat bild på i ett tidigare inlägg i Brampton xD snacka om sammanträffande! Både jag och Lisa blev lite avis då hon sa det eftersom det är så gulligt.
 
Dagen därpå tog jag Sarah till skolan och väckte en grumpy Lisa vid nio tiden. Vi käkade och gick sedan till tågstationen för att dumpa henne. Cyklade därefter till gymmet och körde ett gympass med en 2 min paus vid kl 11 eftersom det var Rememberence day, kan inte minnas om vi uppmärksammar det i Sverige.... Men är iaf för de soldater som dött i krig. Då det var dax för hämtningen hämtade jag denna gång hem tre flickor istället för bara Sarah. Skulle sitta barnvakt medan Jo roade sig med flickornas mamma, dom såg nån poet som tydligen var väldigt rolig. De roade sig själva större delen av kvällen om än det tog ett tag innan alla var nöjda vid sängdags...
 
Idag fick jag lite sovmorgon eftersom Jo tog tjejerna till skolan. Vaknade dock av deras fnitter... Jag klev upp vid 10, käkade och åkte sedan in till stan och sprang på Cristina som jag inte sett på ett tag. Hon hade precis vart på gymmet så vi gick till Costa och tog en kaffe(inte jag då haha!). Gick sedan och kollade i lite butiker innan jag traskade hemåt. Var varmare idag, ca 10-12 grader och sol :) härligt! Hämtade Sarah vanlig tid, läxa, sedan till Brownies, hämta, mer läxa, sen lite tv. Lisa B kom vid 20 tiden och vi tittade på Hungergames eftersom hon fortfarande inte sett den! Hon tyckte den var väldigt bra så precis som Jacinta och andra Lisa vill även hon se den andra filmen då den kommer, nästa vecka :D:D
 
Resten av veckan har jag inte så mycket planerat. Jobbar kväll ons-fre men är ledig på dagarna, vad jag vet. Lördagkväll blir det nog att träffa en ny au pair som jag just hittat, hon bor också i Huntingdon :) Skulle vilja åka någonstans nån av dagarna meeen vi får se :)
 
SEE YOU!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: