Tuesday-Wednesday

I tisdags åkte jag och Sarah till staden Peterborough som ligger ca 10-15 min med tåg från Huntingdon. På stationen mötte vi upp au pairen Daria från Polen och hennes värdbarn Matilda 3,5 år. Matilda var väldigt aktiv, frågvis och otålig vilket var ganska underhållande! Vi började med att gå till ett museum och stackars Sarah hann aldrig läsa klart någonting för det var alltid något nytt som Matilda ville visa henne. Efter museumet gick vi in mot centrum och följde med Daria en bit mot hennes college men vi stannade till i en park för att käka vår medhavda (?) lunch. Daria och Matilda kom sen tillbaka men stannade bara en stund eftersom hon skulle hem för att sova. Jag och Sarah gick tillbaka till centrum och butikerna och strosade runt lite innan vi åkte hem igen.
 
Vid 19 tiden cyklade jag in till Huntingdon för att träffa au pair Matilda som skulle spendera natten hos mig. Vi handlade lite snacks på Waitrose och gick sedan runt lite i stan och hamnade på en parkbänk där vi satt och pratade ett tag. När det började skymma började vi gå mot Brampton och på vägen stannade vi till på en pub/resturang som heter Brampton Mill som Jo hade berättat om. Var väldigt mysigt där inne men eftersom det var mörkt ute såg vi inte riktigt omgivningarna... Dock så var det lite halvdött där men var ju tisdagkväll så hah. Jag köpte en juicedrink, ja den var alkoholfri, och Matilda ett glad vitt. Till vår förvåning fick alla gäster, de få som var där, gratis cheesecake och det tackar man ju inte nej till direkt haha! Vi stannade till 22 tiden och var tillbaka hemma ca 22.30. Vi svitchade till pyjamas, slog på filmen "Not another gay movie" och vräkte i oss chips, jag prövade bacon och cream cheese men dom var sådär.. Mitt netflix har ändrat sig till brittiska netflix så nu finns det en massa andra filmer och serier som jag inte hade förr, men helt ok för mig :D
 
Vi klev upp vid halv tio idag, käkade osv och drog sedan in till Huntingdon för lite strosande. Jag blev intalad av Sarah och Matilda att jag skulle göra en scrapbook om England så fick med mig ett album och lite scrapbookgrejer hem. Vi stannade till ca 14.30, åkte hem och åt lite och gick sedan ut för att följa Matilda en bit till bussen. Därefter cyklade jag och Sarah till Hinchingbrooke park som jag inte vart i ännu. En stor park med stigar, lekpark, gräsområden och fiskeställen, var superfint!! Dit kommer jag garanterat gå igen och träna lite kanske, fanns ett utomhusgym :) Vi cyklade runt där en stund och sedan hem igen, la lite pärlplattor och lyssnade på musik sedan middag framför High School Musical 3. Jo var hemma ca 22 eftersom hon jobbat sent och sedan vart hos en vän så då hon kom hem fick jag se hur det funkade då hon beställde mat från ocado. Asså guuuuud va smart, varför har vi inte det i Sverige?! Man kryssar i allt man ska ha, finns mat, böcker, filmer, leksaker, hygienartiklar mm och allt körs till dörren, sjukt enkelt! Man spar ju både tid och pengar! Imorgon blir nog en hemmadag, har knappt vart hemma alls känns det som, både jag och Sarah var helt slut idag då vi kom hem. Är väldigt bra väder här också, typ 25 grader och sol :) regnar inte alls så mkt som jag troddde det skulle :D
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: